Start > Case > TAWI

TAWI

Kund: TAWI

Utmaning: Redan 1996 inledde vi vårt samarbete med TAWI som då var tidigt ute med att presentera sin verksamhet på internet. Idag ligger utmaningen på att skapa fler kundförfrågningar (leads) via hemsidorna.

Lösning: Genom ett strukturerat och målmedvetet sätt att skapa hemsidor som är sökmotoranpassade och mobilanpassade med responsiv design kommer TAWI:s samtliga bolag i Danmark, Tyskland, England, Holland och USA synas högt på Google. Hemsidorna har även en smart lösning för att kunden enkelt kan söka efter sin typ av applikation/produkt. Varje hemsida har en microtvideo som även visas på mässor och utställningar. Dessutom visas över 150 st videoavsnitt från olika applikationer via länkar till YouTube.

Resultat: Mellan 250 - 300 st leads per år har redan uppnåtts och med de nya responsiva hemsidorna kommer TAWI synas högt även vid mobilsökningar. För att underlätta uppdatering av nya produkter och applikationer kan TAWI i Sverige sköta samtliga hemsidors administration med ett CMS utvecklat av oss.

Teknik: Videoprogram i Digital Video, After Effects samt utveckling av hemsidor i HTML5, PHP, Bootstrap och MySql.